At komme røgfri gennem nytåret ;-)

1 01 2008

Hold da helt op. Dét var en kamp – af de svære. Jeg vil vove den påstand, at den sværeste modstander til enhver tid er én selv – og det fik jeg at mærke nytårsaften og -morgen.

Vi holdt nytårsfest med min ældste veninde (ryger), hendes mand (ryger) og et par af deres venner (begge rygere). Jeg er som tidligere beskrevet med vilje holdt op med at ryge FØR nytårsaften og nu skulle beslutningen (be)vise sit værd … og styrke. Det er altså kun 8 dage siden, jeg holdt op med det der røg – og jeg røg temmelig meget.

Selve nytårsaften gik det egentlig okay.  Enkelte gange meldte trangen sig rimeligt kraftigt. Så var det bare om at komme ud på dansegulvet 😉 … på den måde glemte jeg trangen igen.

Men her til morgen?!? Dét var det allersværeste. Jeg har ingen anelse om hvorfor … men det var virkelig svært. Vi overnattede hos min veninde og hendes mand og da de tændte morgen-smøgen, rev og flåede det i mig. Jeg havde to valgmuligheder: Enten pakke med lynets hast og køre hjem … eller over-spise for første gang. Jeg valgte altså det sidste. Jeg VILLE ikke “falde i”. Jeg véd, at hvis jeg først tager et sug af en cigaret, så hænger jeg på den igen. Og så er disse hårde dage spildt arbejde.

Puha … Jeg kan kun komme igennem det ved at blive ved at sige til mig selv, at det er SLUT med røg. Og så skynde mig videre.

Men – det lykkedes at komme gennem nytårsfesten og -morgenen uden at ryge. Jeg kan godt mærke stoltheden over det men også … hmm … overraskelsen over, hvor stærk sådan en afhængighed er. Det’ da helt vildt!

Godt nytår (igen!)

Handlinger

Information

Skriv et svar

