Musik, fyrre og flirt

8 08 2008

Skriv, står der, når jeg logger på Kvinden. Skriv. Og så et blankt felt til overskriften og endnu et tomt felt med redigeringsknapperne klar til selve skrivet.

Skriv.

Og den ene blogger efter den anden skriver. Om sex, tvivl, tanker, drømme. Børn, kærester, dates, familie, hus, dyr. Og jeg har da også efterhånden flere websites med diverse indhold.

Fokus for denne blog skulle jo være at være en kvinde i 40’erne.

…. og så rungede stilheden 😉

For hvordan er det at være en kvinde i 40’erne?

Jo … jeg har en historie, som kan give et eksempel:
For nylig, da min lille duo var ude at spille, satte en af gæsterne sig ved siden af mig i en pause. En mand i slutningen af 30’erne/begyndelsen af 40’erne. Lidt smalltalk og så til det væsentlige: Næh – han var blevet skilt for nogle år siden og havde nu en kæreste. Næh – der var 10 år i mellem dem og de var bare sammen, ikke sådan fast, bare i øjeblikket og man vidste jo aldrig …

Hvad? Hvad ved man aldrig?
Om der dukker noget bedre op?

Suk. Godt, jeg ikke er dér. Hvor er jeg glad for, at det ikke er mig, som lyder livsklogtræt og forsøger at signalere, at det er skam helt i orden, at det er sådan – er det ikke altid sådan?

Intetanende kommenterede jeg alderforskellen – for det var da sjovt, det er samme forskel som mellem Manden og mig. Nå?, sagde han lettere uinteresseret. Jeg fattede stadig intet.

Men han kunne lide sangen, kunne jeg se. Altid dejligt med et opmærksomt og interesseret publikum.

Først på hjemturen gik det op for mig. Manden måtte ovenikøbet smilende skære det ud i pap.
Den arme mand vidste tilsyneladende ikke, at Manden og jeg er gift. Han troede bare, at vi spillede sammen i duoen.

Og han spillede ikke livstrætklog …

Han flirtede!

S’gu!

Sådan er det altså også at være i 40’erne, hehe… Og det sjoveste ved hele den historie er, at jeg opdagede NADA og havde meget travlt med at fortælle ham, hvor skønt det er at blive 40. At livet bliver sjovere og sjovere. Stakkels mand.

Tænk, hvis det bare fortsætter sådan? Tænk, hvis det virkelig er sådan, at livet bliver sjovere, som årene går?